fbpx

Umetnost dostavljivosti Elektronskih sporočil

Umetnost dostavljivosti Elektronskih sporočil

Elektronsko sporočilo

Ne more doseči željenega učinka brez pošiljateljevega dobrega poznavanja »umetnosti« zagotavljanja dostavljivosti. Ampak zakaj je to za pošiljatelja elektronskega sporočila tako pomembno? Pa poglejmo.

Dostavljivost

Je pojem večinoma izražen v procentih, ki nam pove, koliko poslanih elektronskih sporočil je dejansko prispelo v nabiralnik prejemnika. Da pa lahko pripravimo elektronsko sporočilo, ki bo dostavljeno v »inbox« nabiralnik prejemnika, pa moramo najprej razumeti, kaj vse vpliva na dostavljivost. Ker je zagotavljanje visoke dostavljivost elektronskih sporočil zelo kompleksna področje, se oglaševalci (podjetja, posamezniki) v izogib premnogim težavam, pogosto raje obračajo na zunanja podjetja, ki že imajo razvita namenska orodja za podporo Email marketingu. Takšna podjetja imajo v svojih vrstah mnogo strokovnjakov, ki področje zagotavljanja visoke dostavljivosti elektronske pošte izredno dobro poznajo. S svojim znanjem in orodji tako predstavljajo dobrega poslovnega partnerja. Takšno podjetje je tudi TrendNET, ki s svojim orodjem SquizMAIL in z ekipo, ki stojimo za njim poskrbi, da se uporabnikom ni potrebno ukvarjati z tehničnimi pojmi kot so SPF, SenderID, DKIM, rDNS, Dedicated IP, SPAM Complaint, Hard in Soft Bounce itd. ampak se lahko raje osredotočijo na vsebino, design ter ostale stvari, ki jih je potrebno upoštevati, da poslano elektronsko sporočilo prispe v nabiralnik prejemnika.

Kljub temu, da takšna orodja opravijo večino dela, pa vseeno še vedno velik del odgovornosti leži na strani pošiljatelja samega. V kolikor le-ta ne upošteva strogih zakonitosti, nujno potrebnih za zagotavljanje dobro dostavljivost pošte, potem je tudi izbira ponudnika storitev masovnega Email marketinga pravzaprav brezpredmetna, saj brez vloženega truda pošiljatelja nobeno orodje ne more zagotoviti, da bo poslana elektronska pošta prispela v nabiralnih prejemnika.

Kaj lahko stori pošiljatelj, da se izogne tej nevšečnosti?

Po nekaterih podatkih kar 80% vseh težav z dostavljivostjo izvira iz slabega »ugleda« pošiljatelja, to pa zato, ker ponudniki internetnih storitev beležijo tako aktivnosti prejemnikov elektronskih sporočil, kot tudi aktivnosti pošiljateljev ter na podlagi njihovega odziva gradijo »ugled« posameznega pošiljatelja. Kako to počnejo? Preprosto. Več kot je prijav nezaželene (SPAM) pošte, slabši je »ugled« pošiljatelja tega sporočila. In slabši kot je »ugled« pošiljatelja, večja je možnost, da bo njegovo naslednje poslano sporočilo namesto v »inbox« nabiralnik dostavljeno v »spam«, ali pa v najslabšem primeru sploh ne bo dostavljeno. Na ugled pošiljatelja vpliva tudi število poslanih sporočil na neobstoječe elektronske naslove. Več kot jih je, slabši je »ugled« pošiljatelja. Za zagotavljanje visoke dostavljivosti je zelo pomembno tudi, kako se prejemniki odzivajo na elektronska sporočila določenega pošiljatelja. Več prejemnikov njegovo sporočilo odpre, večja je možnost, da sporočilo ni nezaželeno in posledično se temu pošiljatelju dodeli večji »ugled«, ter seveda obratno. Več prejemnikov kot ignorira njegovo sporočilo več možnosti je, da je sporočilo SPAM in posledično ISP temu pošiljatelju dodeli slabši »ugled«. Velik vpliv na dostavljivost imajo tudi tako imenovani »SPAM trap« elektronski naslovi. To so elektronski naslovi, ki so ustvarjeni z enim samim namenom in sicer, da omogočajo lov na tiste pošiljatelje elektronskih sporočil, ki so svoje sezname prejemnikov preprosto kupili na spletu. Lov poteka tako, da se spremlja kdo pošilja sporočila na te »SPAM trap« naslove in ker so to naslovi, ki niso prijavljeni na nobeno prejemanje elektronskih sporočil in niso objavljeni na nobenih javno dostopnih virih, je torej edina možnost ta, da so elektronska sporočila, ki prispejo na takšne naslove nezaželena, pošiljatelji pa SPAMERJI.

Kot lahko vidimo je izredno pomembno, kakšne vsebine pošiljamo, komu jih pošiljamo, kako obdelujemo odjave in pritožbe. Vse to namreč močno vpliva na stopnjo dostavljivosti elektronskih sporočil. Da pa lahko vse to pravilno in hitro izvajamo, je priporočljivo imeti namensko orodje. Z orodjem SquizMAIL lahko počnemo prav to in seveda še dosti več.

V izogib težavam z dostavljivostjo svetujemo sledeče

  • pošiljajte samo relevantne vsebine,
  • pošiljajte samo tistim, ki so izkazali zanimanje,
  • ne uporabljajte kupljenih seznamov prejemnikov,
  • upoštevajte odjave in
  • upoštevajte pritožbe.

Za več informacij in nasvetov z področja Email marketinga pa preberite še ostale objave na našem blog-u.

0 Komentarjev

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*