fbpx

Vloga barv v marketingu

Vloga barv v marketingu

Še vedno obstaja presenetljivo veliko takšnih ljudi, ki dvomijo v moč barv na področju prodaje/marketinga. Ste tudi vi med njimi? Berite dalje, morda vas celo uspemo prepričati v nasprotno.

Pričnimo z nekaj vprašanji. Katera barva vas spominja na podjetje Elan? Facebook? Coca-Cola? Starbucks? YouTube? Prepričani smo, da poznate odgovor na vsaj nekaj od teh vprašanj, če ne kar na vsa. In zakaj je tako?

Barve so z vidika marketinga zanimive predvsem zato, ker jih ljudje dojemamo čustveno glede na naše pretekle izkušnje in emocije. V otroštvu ste na primer izbrali svojo najljubšo barvo, pa naj bo to katera koli. Ta barva je na vas vplivala pozitivno vse do danes. In ta barva zaradi preteklih pozitivnih izkušenj za vas predstavlja zaupanje in varnost. Barve torej dojemamo zelo čustveno. To pa potrjuje tudi raziskava vpliva barv na prodajo. Ta je namreč pokazala, da je kar 90% hitrih odločitev o nakupu močno povezanih z samo barvo produkta.

Poglejmo torej, kakšna čustva pri ljudeh sprožajo določene barve:

  • Zelena – Predstavlja rast (finančno, fizično) in zdravje
  • Vijolična – Povezujemo jo z domišljijo in modrostjo
  • Modra – Pomeni zaupanje, samozavest in zanesljivost
  • Rdeča – Nas vznemirja in predstavlja nujnost, drznost
  • Oranžna – Predstavlja radoživost in vzpostavitev/krepitev medsebojnih odnosov
  • Rumena – Je barva optimizma in naprednega mišljenja
  • Črna – Povezujemo jo z avtoriteto in močjo
  • Bela – Je barva čistosti in nedolžnosti

V marketingu je torej izbira prave barve lahko ključnega pomena. In če se za konec vrnemo nazaj k vprašanjem na začetku članka. Kaj mislite, so ta podjetja izbrala barve povsem naključno, ali so z njimi želela pri svojih kupcih sprožiti določena čustva?

0 Komentarjev

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*